“Spilva” pāriet uz 100% atjaunojamas elektroenerģijas izmantošanu, samazinot CO2 izmešus uz nulli
Turpinot apkārtējai videi draudzīgu risinājumu ieviešanu pārtikas ražošanā, SIA “Orkla Latvija” pilnībā pārgājusi uz 100%
“
Uzņēmums darbu sāka 1992. gadā nelielā konservu cehā, kas tika izmantots Bulduru sovhoztehnikuma vajadzībām. Ražošanā bija neliels produktu klāsts, un uzņēmums ieņēma aptuveni 100. vietu starp ražotājiem dārzeņu un augļu pārstrādes nozarē.
„Atslēgas vārdi un galvenās vērtības Spilvas attīstības gaitā ir bijušas – drosme, radoša pieeja un uzticamība. Šajos 25 gados bija vajadzīga gan drosme pieņemt kardinālus, dažkārt nepopulārus lēmumus, gan radoša pieeja it visā. Jaunrades process ir ļāvis mums ieviest Latvijā jaunus ražojumus un tehnoloģijas, tādēļ esam lepni par katru Spilvā radīto produktu. Tas viss, protams, nebūtu iespējams bez gardēžiem un sadarbības partneriem, kuri mums ir uzticējušies jau no Spilvas pirmajiem soļiem 90. gadu sākumā. Kaut arī pēdējos gados uzņēmuma ražošanas apjomā būtiski pieaug eksporta proporcija, Latvija mums ir galvenais tirgus. Paldies par uzticēšanos Spilvas tehnologu prasmēm un kvalitātei visu šo 25 gadu garumā!” teic Lolita Bemhena, zīmola Spilva dibinātāja un uzņēmuma Orkla Foods Latvija vadītāja.
Spilva 25 gados (salīdzināts pirmais pilnais finanšu gads ar mūsdienām):
1993. gadā |
2016. gadā |
|
Darbinieku skaits |
37 darbinieki |
203 darbinieki |
Apgrozījums |
EUR 260 188 |
EUR 29 909 287 |
Peļņa |
EUR 36 830 |
EUR 2 169 738 |
Sortiments |
27 produkti |
801 produkts |
Ražotnes platība |
1000 m2 |
12 400 m2 |
Spilvas pirmais eksporta tirgus faktiski bija Baltkrievija, uz kurieni apmaiņā pret traktoru 1993. gadā tika nosūtīti Spilvas ražotie konservi. Savukārt sistemātisks eksports tika uzsākts 1996. gadā, un pirmie ārvalstu tirgi bija Lietuva un Krievija. Tagad uzņēmuma Orkla Foods Latvija ražojumu eksporta tirgi ir ASV, Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Kanāda, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Norvēģija, Slovākija, Somija, Ukraina, Vācija, Zviedrija.
Orkla Foods Latvija ir viens no modernākajiem un lielākajiem ēdienu un ēdiena piedevu ražotājiem Latvijā un Baltijas valstīs. Uzņēmums ar nosaukumu Orkla Foods Latvija strādā kopš 2015. gada decembra, kad tika pabeigta Orkla grupai piederošo kompāniju SIA Spilva un AS Gutta apvienošana vienā uzņēmumā. Jau vairāk nekā 25 gadus Latvijā un arī tās kaimiņvalstīs ir pazīstami un iecienīti uzņēmuma zīmoli un produkti, kas pieejami tādās kategorijās kā tomātu mērces un kečupi, majonēzes, dresingi, konservēti dārzeņi, ievārījumi un deserti, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, garšvielas, sulas un nektāri, dzeramais ūdens un kvasa dzēriens, smūtiji.
Turpinot apkārtējai videi draudzīgu risinājumu ieviešanu pārtikas ražošanā, SIA “Orkla Latvija” pilnībā pārgājusi uz 100%
Zīmols “Spilva”, līdzās konservējumiem, mērcēm un ēdienu piedevām, produktu portfeli papildinājis ar jaunumu – garšvielu
“Orkla Latvija”, sekojot līdzi pasaules pārtikas tendencēm un patērētāju pieprasījumam, sāk ražot majonēzi no olām,