“Spilva” pāriet uz 100% atjaunojamas elektroenerģijas izmantošanu, samazinot CO2 izmešus uz nulli
Turpinot apkārtējai videi draudzīgu risinājumu ieviešanu pārtikas ražošanā, SIA “Orkla Latvija” pilnībā pārgājusi uz 100%
“
Papildus saules parka izveidei, “Spilva” ražotnē uzstādītās rekuperācijas iekārtas, kas ļauj ne tikai atkārtoti izmantot ražošanas procesā radīto siltumu karstā ūdens uzsildīšanai, bet arī samazināt CO2 izmešus par 17%, savukārt kondensāta līnijas rekonstrukcija ļāvusi samazināt gāzes patēriņu un, līdz ar to, arī CO2 emisijas. Saules parka izveide un ilgtspējīgu ražošanas procesu ieviešana ir daļa no SIA “Orkla Latvija” Ilgtspējas stratēģijas īstenošanas attiecībā uz apkārtējās vides aizsardzību, paredzot līdz 2025. gadam ieviest ražošanā atjaunojamo enerģiju līdz 60% no kopējā patēriņa, par 65% samazināt siltumnīcgāzu emisijas pašu darbībā un par 30% – vērtību ķēdē ārpus pašu darbības.
“Aizvadītajā gadā esam panākuši pilnīgu pāreju uz atjaunojamās elektroenerģijas izmantošanu “Spilva“ produktu ražotnē. Ko tas nozīmē sabiedrībai? Patērējot elektrību neradām nelabvēlīgos izmešus, tādejādi rūpējoties par apkārtējo vidi un sabiedrību. Tas, ka paši varam ražot “zaļo enerģiju” ir vēl viens nozīmīgs solis ceļā uz enerģētisko neatkarību, kas atbilst mūsu stratēģiskajiem mērķiem. Projekta ietvaros uzstādīti 464 saules paneļi, ar kopējo jaudu 250 Kw un, rūpējoties par vidi, mūsu mērķis ir panākt uzlabojumus ikvienā no ražošanas posmiem, kas ļautu pilnvērtīgi izmantot dabas resursus un sekmētu siltumnīcefekta gāzu samazinājumu,” norāda “Spilva” ražotnes vadītāja Egita Bērziņa.
Saules parka izveide notikusi sadarbojoties ar SIA “Enefit”: “Mūsu īstenotais projekta tehniskais risinājums, kas individuāli pielāgots ražotnes vajadzībām, ļāva uzņēmumam ne vien mazināt izmaksas par elektroenerģiju, bet sasniegt arī maksimālo CO2 izmešu līmeņa ietaupījumu, kas gada griezumā veido vairāk nekā 36 tonnas. Būvniecībā izmantojām īpašus divpusējās darbības paneļus, kas nodrošināja līdz pat 8% lielāku efektivitāti, ļaujot saražot par 20 MWh/gadā vairāk enerģijas nekā tas būtu standarta gadījumā. Ar šo projektu uzņēmums sper vēl vienu soli tuvāk energoneatkarībai,” komentē energokompānijas “Enefit” valdes loceklis Rihards Kotlers.
SIA “Orkla Latvija” turpina pāreju uz elektroenerģiju no atjaunojamiem resursiem arī citās uzņēmuma ražotnēs. Uz šo brīdi “zaļā” elektroenerģija tiek nodrošināta “Ādažu” čipsu ražotnei 51% apmērā no kopējā patēriņa, “Laima” saldumu ražotnei un “Orkla Latvija” loģistikas centram 50% apmērā, “Staburadze” ražotnei 47% apmērā, savukārt “Orkla Latvija” administrācijas ēkai Rīgā, Miera ielā – 47% apmērā.
“Orkla Latvija” īsteno Ilgtspējas stratēģiju kopumā piecos virzienos: Apkārtējās vides aizsardzība, Ilgtspējīgu izejmateriālu ieguve, Uzturs un labsajūta, Droši produkti un Rūpes par cilvēkiem un sabiedrību. Ar “Orkla Latvija” Ilgtspējas stratēģiju un mērķiem 2025. gadam var iepazīties: https://www.orkla.lv/ilgtspejas-strategija/
Turpinot apkārtējai videi draudzīgu risinājumu ieviešanu pārtikas ražošanā, SIA “Orkla Latvija” pilnībā pārgājusi uz 100%
Zīmols “Spilva”, līdzās konservējumiem, mērcēm un ēdienu piedevām, produktu portfeli papildinājis ar jaunumu – garšvielu
“Orkla Latvija”, sekojot līdzi pasaules pārtikas tendencēm un patērētāju pieprasījumam, sāk ražot majonēzi no olām,